måndag 9 februari 2009

Dag 5 - Hemgjord korv, sweet and chilli ris med bönor och savoykål, veggo caesarsallad



Korv - gjorde korven på högrev som maldes tillsammans med lite rökt skinka på finaste skivan i kvarnen 3 gånger. Blanda färsen med ströbröd, lite buljong (jag tog min från grisknorrarna igår), krossad svartpeppar och tomatpuré. Krydda med salt och socker. Fyll fjälster och låt korvarna vila över natten.

Ris- jag tog överblivet ris från lunch take-awayn idag och blandade med svarta bönor sen i fredags, lite tärnad zucchini och strimlad savoykål. Hetta med hackad chilli och söta med lite sirap.

Kostnad - korvar 50 kr, ris och sallad 15 kr. Totalt 65 kr. Saldo kvar - 50 kr

2 kommentarer:

Ormen sa...

Nu är jag jättenyfiken på de sista 2 dagarna för 50:- ?
Soppa? Pannkakor fyllda med rester?
Ja, det kan fungera....

Silver sa...

Jag sprack.... med en tia ;)