söndag 7 mars 2010

Kalvkotlett och örtig grön risotto, Pastellig dessert




Kotlett - salta peppra och stek rosa.

Grön risotto - smält smör i en panna och låt riset sakta gå med utan att brynas, slå på lite vitt vin som får koka in, späd riset vartefter med buljong. I slutet efter ca 20 min vänds örtmix (mixa vitt vin, ruccola, persilja och vitlök) ner. När risotton är klar vände jag ner en rejäl näve Västerbottenost och en bra klick smör - låt vila 5 min innan servering. Är man försiktig med kolhydraterna tar man som vanligt lite mindre än de andra..

Sallad på buffelmozzarella, ruccola och tomat.

Dessert - pastellfärger var temat, ljusgrön Galia melon, rött granatäpple, grönt limeskal och rosa sås på turkisk yoghurt, mitt vaniljsocker och tranbärsjuice.

3 kommentarer:

Mikkan sa...

Verkligen min typ av risotto - och desserten er sjukt fräsch ut!

Jenny sa...

Mums! Vilken lyxmiddag...

Silver sa...

MM - kul att höra, efterrätten var just "fräsch" i sig, själv gjorde man inte så mycket.

Jenny - Tack, kul att du hittade hit!